Har du brug for hjælp?
Hyppige spørgsmål og svar


Købe- og rejsevilkår

Læs Airngos købe- og rejsevilkår » »

Generelle spørgsmål

Har Airngo stillet sikkerhed ifølge rejsegarantiloven?

Ja, naturligvis har Airngo stillet sikkerhed ifølge rejsegarantiloven.
Læs mere om rejsegaranti »

Airngo ejes af Ticket Privatresor AB
Søg på Ticket hos kammarkollegiet (Sverige) »

 

 

Hvor lang tid i forvejen respektive sent kan jeg bestille rejser?

Fly: Fly kan du normalt booke tidligst ca. 11 måneder før din afrejse. 

Hoteller: Af praktiske grunde er det ikke muligt at bestille hotel med kortere frist end 2 dage.
 

Lejebiler: Af praktiske grunde er det ikke muligt at booke lejebil med kortere frist end 3 dage. 

 

Hvornår er bookingen bindende?

Bookingen bliver bindende, når du gennemfører en betaling af din bestilling.
 

 

Til sidens top

Rejser for mindreårige

 

Hvordan booker jeg alenerejsende børn/unge under 18 år?

Vi kan ikke håndtere bookinger med alenerejsende børn hos Airngo.

 

Til sidens top

Bagagespørgsmål

Hvor meget bagage må jeg have med på rejsen?

Stadig flere flyselskaber opkræver i dag ekstra for bagage på deres billigste flybilletter. Hvis du er usikker på, hvad der gælder for din flyvning, beder vi dig læse bagagereglerne hos dit flyselskab her

Hvor henvender jeg mig, når min bagage er forsinket eller er gået i stykker?

Du skal kontakte dit flyselskab eller en repræsentant for dit flyselskab i ankomst-lufthavnen for mere information.

 

Til sidens top

Afbestilling og ombooking

Kan jeg ombooke min rejse?

Der er intet enkelt svar på dette spørgsmål, da det afhænger af, hvilken type billet du har købt og til hvilket selskab. Det er ikke så almindeligt, at du tilbydes ombooking af økonomiklassebilletter, men kontakt os gerne, så kontrollerer vi reglerne for netop din rejse. Hvis der er mulighed for at ombooke, er det altid forbundet med en vis omkostning. I vores rejsevilkår kan du læse mere om ombooking.

 

Kan jeg afbestille min rejse?

Flybilletter kan generelt ikke afbestilles eller ombookes. Hvis du køber Afbestillingsgaranti, forsikrer du dig mod alle uforudsigelige hændelser og har mulighed for at afbestille uden krav om lægeerklæring. Afbestilling kan foretages indtil 3 timer inden afrejse. Læs mere om Afbestillingsgaranti her.

Til sidens top

 

 

Betaling af din rejse

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler i tide?

Hvis rejsen ikke betales inden for angiven tid, annulleres den automatisk.

Kan jeg betale med kreditkort?

Vi accepterer betaling med skandinaviske MASTERCARD og VISA.

 

Kan jeg betale via min netbank?

Du kan betale med netbank for rejser med rutefly, hotel og/eller lejebil.

På airngo.dk accepterer vi netbetalinger fra Nordea.

Kan jeg afdrage min rejse?

Nej, vi tilbyder ikke afdragsbetaling  
 

Til sidens top

Spørgsmål om din flyrejse

Hvorfor skal jeg angive en titel, når jeg booker en rejse?

Titel er en international regel blandt flyselskaberne og anvendes af dem til vægt/balanceberegning til flyvninger.
En titels opgave er at informere flyselskabet om passagerens køn og har intet at gøre med, om man er gift eller ugift.
På Airngo.dk anvendes Mr (hr.) for mænd og Ms (frøken) for kvinder.

Hvordan anvendes Å, Æ, Ø på flybilletter?

Det anvendte sprog i flybookingsystemerne er engelsk. For at vores danske bogstaver Å, Æ og Ø skal fungere i disse systemer, skal de oversættes.
Å bliver oftest AA (af og til A), Æ bliver AE (af og til A), og Ø bliver OE (af og til O).

 

Hvordan bekræfter man hjemrejsen?

Visse flyselskaber forlanger, at man genbekræfter sin hjemrejse. Oftest gælder dette, når man rejser på en rejse lidt længere væk, eller hvis man er væk i længere tid. Hjemrejsen genbekræfter man da ved at kontakte flyselskabet på destinationen ca. 3 dage inden hjemrejse. Telefonnumre og adresser kan ses på flyselskabernes hjemmesider.

På alle rejser kan der opstå ændringer i afgange. Husk altid at kontrollere din rejse inden afrejse ved at angive bookingnummer og efternavn på www.checkmytrip.com samt at tjekke med dit flyselskab.

 

Skal jeg rejse i den rækkefølge, strækningerne står i min billet?

Ja, en udskrevet flybillet skal benyttes på de strækninger i den rækkefølge, der er angivet i billetten, da flyselskabet annullerer hele billetten, hvis den rejsende ikke har benyttet for eksempel den første strækning.

Kan jeg ønske en siddeplads i flyet?

Hvis du vil fremsætte ønsker til flyselskabet som fx specialkost eller siddeplads, er du velkommen til at købe vores servicepakke. Bemærk, at vi aldrig kan garantere ønsker, vi kan kun fremføre dem for flyselskabet.

 

Kan jeg checke ind til flyet online?

De fleste flyselskaber tilbyder online check-in. Vi har listet nogle af de flyselskaber, som tilbyder check-in online, for at du skal kunne få en nemmere start på din rejse.

Check ind online »

Til sidens top

Spørgsmål om rejsedokumenter

Hvordan og hvornår får jeg mine billetter?


Flybilletter, hotel samt billejevouchers e-mailes til dig. (Der er undtagelser, læs mere i vores separate købsvilkår).

Du kan få dine rejsedokumenter sendt med posten mod et gebyr.

Af og til havner mails i Promotions/Kampagner eller spammapper, selv om indholdet er vigtigt. Se venligst i samtlige faner og mapper i din mail, og hvis de stadig savnes 24 timer efter betaling, bør du kontakte os.
 

Til sidens top

Udskriv din flybillet

Lige efter at dine flybilletter er betalt og du har modtaget din bekræftelsesmail, kan du logge ind på checkmytrip.com og udskrive dine flybilletter. Bookingreferencen, som du skal bruge til indlogning på checkmytrip.com , står i din bekræftelsesmail. Har du ikke modtaget din bekræftelsesmail, se da venligst i samtlige mapper og faner i din mail. Hvis du stadig mangler din mail 24 timer efter betaling, bør du kontakte os.

Hvis du af en eller anden grund har mistet dine flybilletter, logger du bare ind og udskriver dine flybilletter igen.

På alle rejser kan der opstå ændringer i afgange. Husk altid at kontrollere din rejse inden afrejse. Det gør du også på checkmytrip.com »

 

Udskriv din flybillet på checkmytrip.com »
Log ind med bookingreference og efternavn. Skriv efternavnet præcis som i bookingen.
 

Checkmytrip fås også til smartphones.

Download til Iphone her »
Download til Android her »

 

Til sidens top

Attester, Visum og pas

 

Pas og visum?

Det er dit ansvar som rejsende, forud for rejsen at have gyldigt pas, visum, visum til mellemlanding eller andre eventuelle dokumenter, der kræves.

Mange lander forlanger, at passet er gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemrejsedatoen. Viseringsregler ændres ofte, så selv om du er rejst til et land tidligere uden at skulle have visum, er det klogt at kontakte landets ambassade/konsulat og kontrollere det igen.

Rejse til USA eller mellemlanding i USA!

I god tid (senest 72 t) før indrejse i USA skal du ansøge om indrejsetilladelse via https://esta.cbp.dhs.gov/ OBS! Dette gælder for danske statsborgere - andre regler kan gælde for andre nationaliteter. Hvis du er borger i et andet land, er det op til dig at undersøge de gældende regler.

Samme oplysninger, som du angiver i din esta-ansøgning, skal også kunne oplyses i lufthavnen ved check-in.

Til sidens top

Når noget er gået galt på rejsen

Hvor finder jeg information om flypassagerers rettigheder?

Information om flypassagerers rettigheder kan læses hos SRF.
» Klik her 

 

Reklamation over rejse

Vi vil gerne hører om dine oplevelser og dine synspunkter. Hvis ikke alt har været tilfredsstillende, er det vigtigt, at man på stedet forsøger at rette problemet. Påtaler man ikke problemet omgående, indebærer det, at vi ikke får mulighed for at hjælpe dig med at rette fejlen, og så er det svært at få erstatning, når man kommer hjem. Er det ikke lykkedes os at rette problemet på stedet, udfylder du denne reklamationsformular.

Problemer med hotellet

I første omgang henviser vi dig til hotellets reception for at påtale manglerne. Hvis det ikke hjælper, henviser vi til journummeret på den hotelvoucher, som du fået via mail fra os.
 

 

Til sidens top

Øvrige spørgsmål

 

Hvad er Blandede flyselskaber?

 

Blandede flyselskaber betyder, at en rejse er sammensat af 2 enkeltbilletter, oftest med 2 forskellige flyselskaber, fx Norwegian på udrejsen og SAS på hjemrejsen.

Dette indebærer, at hvis den ene flyvning, af en eller anden grund, ikke gennemføres som planlagt, så afbestilles/ændres den anden flyvning IKKE automatisk. Kunden skal selv kontakte os for at ombooke den anden billet, og kunden står selv for eventuelle omkostninger.

Det er vigtigt at bemærke, hvor flyvningen afgår respektive lander, da dette kan adskille sig mellem de 2 enkeltbilletter.

Eksempel: Hvis en rejse til London er med Norwegian på udrejsen og SAS på hjemrejsen, lander man i London Gatwick og rejser hjem fra London Heathrow.

Hvad er SMS-tjeneste?

Du kan ofte købe en SMS-tjeneste som tillæg til din flybooking.

Du får da en SMS med information vedrørende din flyrejse i din mobil 24 timer, inden du skal rejse. SMS'en indeholder:

  • Flybookingnummer
  • Flynummer
  • Afgangs- og ankomsttid samt om flyet holder tidsplanen
  • Lufthavn samt terminal for afgang og ankomst
  • Vejr- og valutainfo

Visse flyselskaber tilbyder mobil check-in. Hvis din rejse sker med et af disse flyselskaber, vil din SMS indeholde et link, som leder dig til check-in. På den måde kan du checke ind, når og hvorhen du vil.

Check-in information i SMS-tjenesten fungerer i dag på følgende flyselskaber:

  • Air France
  • British Airways
  • KLM
  • Lufthansa
  • SAS
  • Swiss
  • Thai Airways

Informationen via SMS fratager ikke de rejsende forpligtelsen til at indfinde sig i lufthavnen ifølge de krav, flyselskaberne stiller.

 

Kan jeg booke transfer?

Vi tilbyder transfer ved booking af visse hoteller. Hvis transfer tilbydes på din rejse, vi tilbud om dette blive vist i bookingstrømmen.

Hvad sker der ved en dobbeltbooking?

Hvis bestilleren, eller anden person, foretager flere bookinger med samme fly, i samme navn og med samme e-mailadresse, kan flyselskabet automatisk annullere samtlige bookinger. Flyselskaberne tager ikke hensyn til, hvordan bookingerne indkommet, dvs. om det er et eller flere forskellige rejsebureauer, som har foretaget identiske bookinger. For at undgå dobbeltbookinger skal man altså ikke foretage samme booking på forskellige rejsebureauer eller hjemmesider.

 

Vi er ikke ansvarlige for disse annulleringer, uanset om bookingen blev foretaget på en anden hjemmeside end Airngo.dk eller via et traditionelt rejsebureau.

 

Hvor gammel skal jeg være for at leje bil i USA?

For at kunne leje bil i USA skal du være mindst 18 år gammel (minimumalder kan variere afhængigt af den bilkategori, du vælger, samt hvilken delstat du lejer i) samt have haft kørekort i mindst et år. For førere under 25 år kan der påløbe et ekstra lokalt gebyr. Vi anbefaler et internationalt kørekort, udover dit nationale.

Hvordan ved jeg, hvilke flyselskaber der er forbudt i EU?

Vi sælger ikke flyselskaber, der har forbud mod at flyve i EU. Hvis du vil se, hvilke flyselskaber der er sortlistede af EU, kan du se listen her: EU's sortlistede flyselskaber »
 

Til sidens top